Bröllopssminkning

I lördags var det dags för en kompis att gifta sig. Sminkade henne och även mig själv, men lyckades inte få en enda bra bild av mig själv. Lekte hobbyfotograf hela kvällen så jag hamnade liksom inte framför kameran. Dock tog min bordsgranne två kort av mig när jag sitter och kalasar på tårtan. Så försökte få fram lite av hur sminket såg ut.

La en ganska neutral bas, lät mina fräknas synas igenom. Hade rouget Sugar Pink ufrån MUS och lite bronser ovanpå.
Markerade ögonbrynen kraftig med min lilla skugga från H&M och sedan lade jag lite mer krut på ögonen.
Blev Pascal ifrån MUS innerst, sedan lade jag Carbon ifrån MAC ytterst och ovanpå den la jag min gröna skugga ifrån Gosh. Till det Hade jag långa läckra lösögonfransar. Helt neutrala underfransar, endast vanillapennan ifrån MUS innanför och undre lite skugga ifrån Gosh.
Riktigt fint tyckte jag det blev. Synd bara att jag glömde ta ordentliga bilder, men så blir det ibland.





Ja de är väl bättre än inget, men det var betydligt finare i verkligheten utan min tårtmin och röda ögon ;)

Väntar fortfarande på mitt paket ifrån Make up cosmetics, hoppas, hoppas att det kommer imorgon :)
Lite nya borstar och härliga skuggor, trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0