Julafton

Ja nu är det faktiskt julafton. Jag sitter mitt uppe i lackandet av naglarna. Kom på att jag glömt bort det, så har hunnit med fyra lager och ska på två lager till tror jag innan jag är nöjd.
Imorgon blir det lite pimpning med ett par röda strassstenar, har en dålig förmåga att peta bort dem i sömnen så tänkte vänta tills imorgon.

Mina julnaglar:
1 lager baslack ifrån Depend
1 lager med rött lack med lite glitter/skimmer i nr 91 ifrån Depend. Tänkte ta två men tog ett tjockt eftersom det skulle på så mycket glitter ändå.
2-3 lager med rött glitter, Glitter Red ifrån Mavala
1 lager guldglitter. På ringfingrarna la jag ett lager guldglitter nr 45 ifrån Depend innan det sista lagret av rött glitter
1 lager toplack Fast Forward Top Coat ifrån China Glaze

Det tredje lagret rött glitter lägger jag på de naglar som ser "mindre" glittriga ut, man ska inte se det understa röda lacket annat än som en röd bas så tjockt med glitter vill jag ha det.

Imorgon blir det röda strassstenar på tummen och ringfingret tror jag.

Mina naglar är ganska kladdiga just nu, inte rokat ta bort allt som hamnar utanför, det blir också morgondagens pyssel, men så här är resultatet tänkt att bli, fast med ännu mer glitter :)



God Jul på er allesammans :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0