Nyårssminkning

Har lite småfunderingar kring sminket imorgon. Ska ha kläder som går i mörkblått och svart och silversmycken så funderade om det blir samma för sminket. Gjorde ett snabbt experiment på ena ögat och är nog skapligt nöjd.



Tyvärr ser det mer skitigt ut än fint på bilden, den mörka fläcken uppåt brynet är att jag satte fast en del strass först innan jag ångrade mig och plockade bort dem, samma längs fransraden.

Kommer fömodligen använda min palett ifrån Make Up Factory som innehåller en skimmrig vit, en ljus grå, en mörkare grå och en nästan svart. Har använt alla förrutom den svarta.
Använt Rec ifrån MUS som mörkblå skugga, Den svarta är Black Tied ifrån MAC En svart glitter eyeliner ifrån H&M
Skippade strassen då jag inte blev nöjd. Vill egentligen ha in lite mer silver tror jag, får fundera över natten helt enkelt.

Imorgon har jag nog inte tid att blogga så nu blir det nog tyst ett tag ifrån mig kan jag tänka mig.

Ha en härlig nyårsafton så hörs vi igen nästa år. Gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0