Sotning

Här kommer en enkel sotning. Försökte fota allt jag använda till själva ögat och det är ändå en hel del.





Produkter:
Cover All Mix, Tri Brow Color, M/S Sibiria - MUS Carbon - MAC Gel Liner True Black, Platina - Coastal Scents
Liquid Foundation - MUS False Lash Effect - Max Factor, Smolder Eye Kohl - MAC Air Soft Powder - Oriflame + bortsarna.


Borstar
Först en pensel som jag använder till eyeliner. Egentligen en målarpensel men fungerar riktigt bra. KreatorStudio 2, 7451 series står det på den.
Min ögonbrynsborste Kicks Professional 104
En syntetborste ifrån Oriflame, jag använder den till att lägga på kladdiga baser till ögonskugga (Gel liner, High tech lighter)
En blending brush nr 108 ifrån Make Up store
Nummer 206 ifrån MUS som jag använder till concealer
Nummer 105 ifrån MUS till ögonskugga
En gammal borste ifrån okänt märke, fluffig och bra används till high ligther och lite skuggning
En lite rougeborste som jag fick med en beställning, jag använder den bara att trycka fast löspuder under ögonen när jag inte hittar min puff.

Enkla steg:
Concealer, foundation, tunt lager puder som bas.
Tryck fast löspuder under ögat för att förhindra att ögonskugga ska förstöra basen
Sen la jag True Black över hela ögonlocket och lite, lite undre ögat.
Tryck fast Carbon över hela ögonlocket.
Lägg Sibiria som highlight.
Sudda, sudda, sudda
Lägg svart eyeliner under ögat och innanför franslinjen
Sudda svagt
Lägg Platina som eyeliner, inte för tunnt, vill inte ha vinge, men det är smaksak
Fyll i bryn och måla mascara.
Borsta bort pudret under ögat
Klart!

Även om det blir en del produkter och borstar så går det snabbt att bli klar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0