Frostigt värre

Jag har ju under en längre tid haft en tane till en lite frostaktig sminkning, en kompis blir förhoppningsvis offer i veckan men ville göra ett litet experiment på mig själv så jag vet ungefär hur det ska bli. Jag har ju vänt på dygnet och pigg som jag var tog jag fram sminket och satte igång. Här är resultatet:



   

Jag har använt följande till ögonen:

Bas på ögonlocken och en bit upp och även i undre yttre ögonvrån är Gel Liner Silk White - Coastal Scents
Som skugga på hela ögonlocket och även highligter ligger den vita skugga ur Hello Kitty paletten Aloha Lagoon ifrån H&M
Som eyeliner på ögonlocket och vid undre fransraden är Gel liner Platinum - Coastal Scents
Silk White är även målad på ögonfransarna
I Ögonbrynen har jag kammat i Brynfix ifrån H&M och därefter tryckt fast det grova glittret som jag hittade på Bokia
Glittret är även fasttryckt under ögat i yttre vrån med Mixing Liquid
Eyepen Vanilla - MUS inanför undre fransraden och ovanpå samma vita ögonskugga som på ögonlocket

Läpparna är grundande med läppbalsam. Därefter Silk White och den vita ögonskuggan över hela läpparna. Den vita skuggan även snäppet utanför. Innerst i mitten ligger även den blå skuggan i samma palett och den grå ur samma palett ligger som lite skuggning mellan den vita och den blå. Ovanpå den blå skuggan så la jag på lite läppbalsam försiktigt och tryckte fast samma grova glitter på på ögonen.

Klart!

Kommer göra några justeringar tills nästa gång. Jag gillar sådanna här knäppa sminkningar, även om man inte går ut med dem är de just de sminkningarna jag egentligen föredrar att göra, att verkligen få gå loss med allt, visst var denna ändå ganska dämpad men inte direkt en vardassminkning.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0