Min sminkförvaring 1/7

Här kommer första inlägget med min sminkförvaring och jag tycker vi börjar uppifrån och går neråt i min "Helmer"

Jag tänkte försöka skriva lite om vilka produkter jag har, nyanser och märken och så, men allting kommer jag inte orka nämna, så är det någon speciell produkt ni undrar över är det bara att fråga.



I översta lådan ligger mina basprodukter, foundation, puder, rouge, mascara, eyeliner concealer osv.
Jag har en besticklåda i, inte den ultimata avgränsaren men hittills den som passar bäst i just denna låda.


Nere i högra hörnet ligger det Concealer (Cover All Mix och Cover All Mix i stift form) och ögonbrynsskuggor (Tri Brow Color och Choko 'dor). Har även ett stift mot svullna ögon och en lite fil i den lådan.
Brevid ligger 3 olika foundation, Liquid foundation i Milk, Matt foudantion i Vanilla och Cream. Allting förrutom Ögonstiftet kommer ifrån Make up Store, Stiftet är ifrån Oriflame.

 
Nere i vänstra hörnet är det rouge som gäller.
Längst till vänster är det mina tre rouger ifrån The Body Shop. Till höger finns det tre rouger ifrån E.L.F och sedan är det ett gäng rouger ifrån Make up Store (Fresh, Lust, Sugar Pink, Metal Cherry, Frozen Daiquiri och Wonderblush Cairo och Goddess)

Uppe i vänstra hörnet har vi en Primer ifrån Smashbox och två Allt-i-allo stift ifrån Elf. Brevid står Mixing Liquid och Cake eyeliner black ifrån Make up Store.


Uppe i högra hörnet har vi en liten låda med maskara och olika pennor.
Jag har bland annat fyra olika maskaror Loréal Double extension, Make Up Store Max Lashes, Deborah Hi-Tech mascara och Fiberwig. Sedan ligger den eyepen Vanilla ifrån Make up store. Eye kohl Smolder ifrån MAC och en studio eyeliner ifrån Oriflame.
Brevdi har vi mina puder och sedan en bronzer ifrån ELF. Pudrena är Stay Matt Powder ifrån Rimmel, Micronized Compact Powder ifrån Make up Store och Compact powder ifrån ELF.


Det var helheten av den översta lådan. Även den lådan som används flitigast eftersom den innehåller alla mina basprodukter och allt jag behöver till en varadgssminkning.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag håller med dig. Jag tycker en bra portfolio väger upp ett diplom. Talangen går inte att köpa sig till för pengar, har du inte talangen och går skola kommer det märkas senare.



Tror utbildningarna är alldeles för snälla, verkar som att om man har bra närvaro å får bra på proven så blir man godkänd, fast jag vet ju inte...

2010-12-21 @ 09:01:20
URL: http://hannaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0