Nylackade naglar

Igår kväll satt jag och blandade ihop ett franken som jag funderat på länge, dock blev det inte alls som jag tänkt mig, det blev tjockare och blev lite svårlackat och dessutom kom inte alls skimret och de blåa toningarna fram som jag hade planerat, så det åkte av strax efter att det torkat.
Naglarna blev inte missfärgade men jag hade silverglitter överallt på händerna efter det.

Istället åkte ett lack ifrån Depend fram, nr 086. Ett lack som jag inte tror att jag använt tidigare. Det är ett skirt rosa lack med skiftningar i mintgrönt och guld. Riktigt läckert. För att göra det lite festligare så tog jag fram ett guldglittrigt lack och duttade på lite på några tippar bara.





Jag har använt:
1 lager av Salon White (Maybelinne)
1 lager basecoat (Depend)
3 lager 086 (Depend)
Några naglar fick sedan en gradering av nr 45 (Depend)
Jag la lite lack längst ut på en svamp och duttade på ett lager, lät det torka och la på flera läager tills jag blev nöjd.
1 lager Fast Forward Top Coat (China Glaze) Det räckte med ett enda lager toplack även på naglarna med glitter för att få en jämn yta.

Jag tyckte dock att själva lacket blev lite väl skirt så jag la på ännu ett lager idag och det kanske till och med blir ett femte lager också.

086 ifrån Depend är ett väldigt skrit lack men fruktansvärt vackert. Jag kan inte riktigt sluta titta och vända på naglarna för att få fram skiftningarna. I vissa nyanser är det väldigt ljust Barbie-rosa medan i andra rosa med en rejäl dragning åt guld och grönt.

Jag har egentligen inte tålamod till att lacka 5 lager av en färg, så nästa gång ska jag testa med ett färgat lack efter baslacket för att få en mer täckande färg direkt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0