Vad håller jag på med?

Ja vad håller jag på med just nu? Jag lovar inlägg men ingenting händer, så tänkte att det är dags för en förklaring.

Förra helgen åkte jag till Nyköping, ett av mina stora intressen är kaniner och kaninhoppning, något jag hållt på med sedan jag var fem år. Förra helgen var det dags för SM i kaninhoppning samtidigt som det var LU i kaninutställning, deras motsvarighet till SM. Massor av folk ifrån hela Sverige var på plats och totalt en bra bit över 1700 kaniner fanns i tennishallen.

På natten till lördagen väcktes vi av ett samtal strax efter klockan ett. Taket hade rasat in på hallen, alla kaninerna låg under rasmassor.

Det var många hemska timmar som följde, jag fick ut åtta av mina nio kaniner levande som jag hade med mig efter över 16 timmar under rasmassorna, alla burarna de satt i var krossade men de levde, alla förrutom en.

Hela händelsen var otroligt jobbig och påfrestande och har gjort att jag inte riktigt varit mig själv i veckan och fortfarande inte riktigt är. Jag sminkade mig för första gången igår sedan det hände. Jag har knappt varit ute.

Imorgon planerar jag tröstshopping på Make up store, så förhoppningsvis kan jag visa något trevligt inhandlat i veckan men nu vet ni i alla fall varför jag varit frånvarande och förmodligen kommer att vara ett tag framöver.

Kaninerna har funnits hos mig i hela mitt liv och jag kan inte tänka mig ett liv utan dem, de betyder verkligen allt för mig och hela händelsen sitter fast i bakhuvudet, tak ska inte rasa in, de ska bara inte det, men ändå gjorde det de. Det hade lika gärna kunnat hända på fredagen när vi tävlade där inne och förrutom alla kaninerna även var upp emot 500 människor också. Ja man tänker otroligt mycket just nu, huvudet arbetar för fullt, hela tiden.



Så här såg hallen ut efter raset, ena hela långsidan och halva kortsidan rasade också. I hörnet av de rasade väggarna, till vänster på bilden fanns mina kaniner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0