Mina höstfavoriter

Att hösten har kommit måste nog de flesta hålla med om nu, det är oktober (som förövrigt är min favoritmånad) och löven är så där härligt röda, oranga och gula. Jag är en höstmänniska ända ut i tåspetsarna.

I sminkväg så finns det ett par favoriter som gärna får komma fram nästan dagligen just nu så tänkte helt enkelt berätta om mina höstfavoriter :)


Ansikte:
När det gäller foundation vill jag ha den matt och skapligt täckande, min höstfavorit är Matt Foundation ifrån Make Up Store i nyansen Vanilla. Rouge är det som tillför lite skimmer och liv till min hud. The Body Shop släppte min absoluta höstfavorit nyligen, nämligen Special Edidtion Cheek & face powder i nyansen Berry, förpackningen är ljuvlig och gör en alltid lika glad och nyansen är precis lagom höstig och med perfekt skimmer. Blush Coy ifrån E.L.F är en väldigt grå rosa nyans som är perfekt för att skugga med under kindbenet.
Mitt absoluta favoritpuder alla årstider kommer ifrån Givenchy - Prisme again visage powder. Perfekt att ha i handväskan och jag gillar skarpt nyanserna då man kan skugga och tona riktigt bra om man vill.
Sedan kommer Tri Brow Color ifrån Make Up Store, den perfekta skuggan till mina bryn och fungerar även kanon som ögonskugga. En snygg eyelinervínge piffar upp vilken enkel eller avancerad sminkning, min favorit är Cake eyeliner Black även den ifrån Make Up Store.

Swatches: Blush Berry, Coy



Ögon:
Mina höstfavoriter bland ögonskuggorna går i bruna och gröna nyanser.
E.L.F. mineral eyeshadow - Confident
Make Up Store M/S Cupol
MAC Frost eyeshadow Bronze
Make Up Store M/S A Girls best friend
The Body Shop Baked eyeshadow Sage

Swatches: Överst från Vänster: Confident, Cupol, Bronze
Nederst från vänster: A Girls best friend, Sage



Läppar:
På hösten vill jag ha bäriga läppar i rosa/röda nyanser.
Oriflame Powershine Very Berry
Labello Passion fruit
Make Up Store Pot gloss Ski
Make Up Store Lip stick Stage

Swatches: Från vänster: Ski, Stage, Very Berry, Pasion fruit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0