Vårkänslor

Hur underbart är det inte med en långhelg med världens härligaste väder? Att jag sedan var "instängd" i en kylig ishall i fredags gör det samma för en heldag med mina odjur är bara skönt.

I lördags så gjorde jag en shoppingrunda med pojkvännen och tänkte bränna lite av lönen, blev dock bara ett ynka nagellack. Dåligt av mig. Lacket som fick följa med hem är ljuvliga White Cap ifrån China Glaze.

Just nu har jag precis lackat naglarna, jag avskyr att färgbestämma naglar men de är någonstans mellan hallonrosa och plommonlila. Jag började med ett täckande rosa lack ifrån Depend nr 005. Sedan 3 lager av OPI Houston We Have a Purple. Nu tänkte jag slänga på ett lager av White Cap och få lite härligt glitter på naglarna också.
Att jag sedan lär förstöra naglarna totalt på jobbet imorgon och att ingen innan dess lär se hur läckra de är kvittar. Jag vet ju hur ljuvliga de är i alla fall.

Hur är det då att som känlig svensk jobba utomhus? Tja, fräknarna trängs nu i ansiktet. Uringningen har en rödaktig öm nyans. Bonbrännan jobbar jag redan rejält på. Öronen är fulla med sårskorpor sedan blåsorna börjat läka ut i alla fall. Hårbotten har än så länge klarat sig hyfsat från bränna och kli. Näsan är rödlätt och skapligt känslig.
Jag ska inte klaga för jag vet att många vill jobba utomhus, jag är dock inte en av dem, utan jag vistas helst i skuggan om jag ska vara ute något som är lite svårt på jobbet haha.

Det är mycket som händer. Jag har mina kära odjur på helgerna som jag åker land och rike runt med och tävlar. Min pojkvän är snart mitt uppe i flytt som jag är delaktig i och lägg på jobb och ideellt arbete på de och ni har min vardag och sedan vill jag träffa vänner och bara njuta av våren en stund också.

Hoppas vi hörs snart igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0