Esteé Lauder Läppstift

Just nu sitter jag och deppar, snön vräker ner och jag vill inte ha snö ännu. Visst snö är jättefint, lyser upp i mörkret och allt sånt, men som äkta lantis så ser jag mer snön som ett stort problem. Man måste skotta tusen gånger, bli inplogad och skotta igen, sopa trappen för att inte dratta på ändan varje dag, vägarna blir hala, trakikkaos, folk kan inte köra bil helt plötlisgt osv. Så för mig är det för mycket negativt bakom snön så jag tar helst snön en vecka innan jul och att den försvinner i början av januari. Men vem får nånsin som den vill?

NU över till något trevligare, innehållet i Esteé Lauders julbox, i alla fall en del av det.

Här kommer lite bilder på de tre underbara läpstiften. Jag gillar både MAC:s läppstift och Make up Stores, men båda kan slänga sig i väggen. De här gled på som smör och jag blev otroligt chockad över att de var så lättaplicerade, mjuka, täckande och ändå hade sjust hållbarhet.


Exotic Orhid, Candu och Barely Nude
Rött, rosa och brunt. Tre användbara nyanser.


Där har vi dem på handryggen.


Exotic Orchid (shimmer)



Ser först väldigt rött ut, när de väl kommer på är det en blandning av rött och rosa och blir en väldgt lättburen ljus röd nyans. Jag själv trivs väldigt bra i den och jag har lite svårt med röda stift så det är en väldigt trevlig nyans.


Candy (shimmer)


Det här en är fin rosa. Den är skapligt ljus utan att bli bubbelhumsrosa och fjortisaktig. Det här var min förhandsfavorit och den håller i sig.


Barely Nude



Det här stiftet trodde jag skulle vara snyggt, men blev ganska rädd när jag swatchade det, det känns väldigt bajsbrunt och lite orange.
Testade det sen på läpparna och blev överraskad, om man lägger på ett tunt lager blir det en fin nudenyans. Inte en ny favorit, men kommer säkert användas en del ändå.


Kommentarer
Postat av: Lisa A

Haha, du är så skön!



Sorry för att jag varit lite borta ett tag, jag är ganska nära att hamna i en utmattningsdepression :S



Blev det någonsin någon gråbrun sotning? :)

2011-12-08 @ 12:05:06
URL: http://841023.se/blogg
Postat av: Mia

Ja jag köpte 4 st =) 1 till mig själv och 3 ska jag ge bort i julklapp =)

2011-12-08 @ 12:12:02
URL: http://www.miasmakeup.se
Postat av: Maria - Makeup Artist

Oj vilka fina swatches!

2011-12-11 @ 03:28:10
URL: http://mariaoja.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0