Ashes To Ashes

Ett relativt nytt nagellack hemma hos mig är IsaDoras Ashes To Ashes.
I flasken ser det lite grå-lila ut, om jag själv skulle beskriva färgen så skulle jag kalla den smuts-lila.

Med Blixt, utan överlack


Utan blixt, utan överlack



Lacket är skapligt lättlackat, jag har lärt mig att hantera IsaDoras Wide Brush, men tycker det är väldigt lätt att få för mycket lack så att det blir ett jättetjockt lager som flyter ut mot nagelbanden. Det kan ni även se resultat av på bilderna, speciellt på pekfingret blev det för mycket färg och nagelbanden svämmar över.

Det täckte helt okej, två lager var nog för en jämn färg. Torktiden var helt okej den med.

Nyansen på nageln blev dock inte samma som i flaskan, jag va ute efter den där smutsiga lila nyansen, men på nageln blir det mer grått med en svag ton av lila i vissa ljus, vilket var synd. 

Som ni ser på bilderna har jag inget överlack och lacket behöver verkligen det för att det ska bli snyggt glansigt. Eftersom färgen inte riktigt var det jag var ute efter så testade jag sedan att lägga ett matt överlack och tyckte nog att det blev riktigt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0