Gissa vad jag gör?

Gissa vad jag har pysslat med ikväll?






Tror nog de flesta av er förstår vad bilden betyder - jag har "depottat" ögonskuggor.

Jag beställde en tom palett nyligen och ville nu flytta dit lite skuggor.
Det var skuggorna ifrån Make up Store som skulle flyttas och det är inte "bara" om man säger så.
Jag läste en hel del guider, men många va lite väl komplicerade med metangasbrännare och andra föremål för att smälta ner plasten helt. Det är säkert jättesmidigt, men då jag inte ville att mitt rum skulle lukta smält plast och inte hade någon annan stans att vara just nu gjorde jag min egen variant.

En guid på "depottning- alá Karin" kommer upp så småningom.

Har hittills fått loss ungefär 15 skuggor, en enda har gått sönder och då inte så mycket utan i ett hörn, så känner mig ganska nöjd. Nu har jag ont i händerna och ger nog upp för ikväll. Två paletter till måste beställas inom kort så jag kan få ner skuggorna i rätt palett direkt, tänkte mig en mer naturell med highlights och bruna nyanser (den jag håller på med just nu) sedan en med färger samt en med mina rouger.



Så här ser paletten ut just nu, nyanserna är helt fel men orkade inte ställa in kameran. Den blå skuggan ska in vara i paletten egentligen men fick ligga där så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0