Helgens räddande ängel

Sedan tidigt tidigt i torsdags morse har jag varit i Stockholm, vi var ett gäng som åkte upp och eftersom vi endast hade ett säte att packa all vår packning för fyra dagar på så vard et begränsad packning per person. Jag hade slängt ner lite blandat smink som jag skulle klara mig på, och de gick vägen, MEN sjävlklart protesterar mina läppar värre än någon gång och redan på torsdagen var de snustorra och stora hudflagor ville lossa. De läppbalsamen jag hade med mig ville inte fungera och på lördagen så glömde jag självklart köpa ett aloeveraläppbalsam som jag vet fungerar så det blev gamla favoriten Carmex som inhandlades på ICA.

Redan efter första smörjningen så kändes det underbart och efter ett par smörjningar till så var alla onda hudflagor och all irritation helt borta.

Heja Carmex!!!






Det enda minuset som jag har är förpackningen - jag avskyr burkar då jag ogillar att behöva trycka ner fingret i burkar. När produkten fortfarande är skapligt full kan man lägga på den som ett stift typ men i längden så går ju inte det tyvärr.

Trots trälig förpackning så älskar jag produkter som räddar en på så kort tid. Underbart.

4,5/5 i betyg, endast avdrag för förpackningen.

Priset ligger på ungefär 35 kronor lite varstans.


Kommentarer
Postat av: Andréa

Bra tips, har funderat tidigare på att köpa en sån :)

2011-01-16 @ 12:05:56
URL: http://makeupartisten.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0