China Glaze 108 Degrees

Igår publicerade jag ett inlägg med ett gäng bomulsrondeller i grönaktig nyans. Det var resterna av China Glaze Cha Cha Cha.

Jag kände för något nytt och valet föll på det oprövade China Glaze 108 Degrees. Ett skarpt ceriserosa lack med mycket glitter och skimmer i framförallt cerise och blått.

Lacket är otroligt vackert och jag stirrar gång på gång på klorna för att se hur det ser ut precis just då. Skimret gör det otroligt levande. Det största problemet är att föreviga lacket, jag har tagit hundratals bilder, men har endast en som någosånär kan visa hur det egentligen ser ut.

Lackegenskaperna då?
Lacket var en aningens rinnigt så man fick akta sig så att man inte fick med sig för mycket färg som flöt ut över hela fingret. Vet man om det är det dock inga problem.
En aning skirt är det och jag lackade 3 tunna lager, men skulle nog behöva ännu ett för full täckning. Torktiden hade jag inget att anmärka på när jag använde det tillsammans med Seche Vite snabbtorkande överlack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0