Panik

Fick just en panikkänsla. Imorgonbitti åker jag och F iväg ner till Skövde och sedan vidare till bland annat Gekås och lite så och blir borta i tre dagar. Vad ska jag packa för smink? Hur många läppstift kan man tänkas behöva och vilka rouger? Vilka ögonskuggor är nödvändiga och sedan ska jag inte ens börja fundera på alla andra produkter som sminkborttagning, shampo, balsam, hudkräm, solkräm m.m

Sedan har vi nästa problem, vilket nagellack ska pryda naglarna?

Vissa saker är självklara, min mineralfoundation, ögonbrynsskuggan, och min ljusgula eyeliner. På mascarafronten har jag problem, ska den gamla beprövade Max Lashes följa med eller den nya inte inkörda Opulash med. Ett rouge är självskrivet MUS Power är min kära trotjänare men vill gärna kombineras med något och där är jag inte helt säker ännu. Och läppstiften, har blivit riktigt läppstiftsberoende, vilka nyanser kommer jag känna för att släpa med mer än 5 stift för tre dagar känns absurt men jag kan nog garantera att läppstiften kommer bli betydligt fler som följer med.

Ja att åka bort innebär många småproblem. För många är det kanske konstigt, men som sminknörd så är det stora problem.

Jag är väl långt ifrån själv om de här problemen, vad tycker ni är värst att välja mellan vad man ska packa? Eller är ni sådanna som tar med allt och lite till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0