Dölja missfärgade naglar

Jag tänkte visa upp vad jag fick med mig i påsen från klubbkvällen igår, men först tänkte jag visa upp något mindre trevligt. Nämligen mina missfärgade naglar.

Det finns en baksida av att regelbundet byta nagellack och använda många starka färger. Missfärgningar.
Sedan mitt lackintresse kom tillbaka har jag sakta sett mina naglar förfalla, även om jag är noga med att använda baslack så har de blivit missfärgade, så där gula och äckliga som de kan bli. Speciellt efter ett blått lack i höstas.
Och nu när de väl är missfärgade så vill jag inte sluta med täckande lack eftersom missfärgningarna är fula, så det blir ju bara en ond cirkel av det hela.
Jag äger inte heller några neutrala lack, vilket gör det hela ännu svårare.

Igår när jag tog bort mitt befintliga lack så filade jag ner naglarna och kollade in skadan ordentligt,  halva nageln är missfärgad och inte speciellt vacker.

Före:
Missfärgade och fula.


Efter:
Betydligt fräshare



Jag lackade ett lager av mitt lack som ska vara bra mot missfärgningar och sedan så lade jag på två lager av mitt matta överlack ifrån Make up Store. Resultatet är snygga friska naglar. De ser i prinsip olackade ut men missfärgningen syns inte.
Jag fullkomligt älskar resultatet. Perfekt när man vill att det ska se ut som att man har olackade naglar men inte vill visa missfärgningarna.
Vill man fräsha till det ytterligare ett snäpp kan man lägga ett ljust lack över, typ ett ljus rosa, genomskinligt eller någon form an beutylack, men jag gillar resultatet av olackade lite mer matta naglar just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0