Dagens matta

Något jag har ganska svårt för är matta skuggor och speciellt helmatta ögonmakeuper. Jag tycker det är skitsnyggt på andra, men själv tycker jag att det bara ser fult ut på mig.
Idag blev det en helmatt ögonmakeup och tro det eller ej, men jag tycker det blev snyggt.
Jag ska nog våga matta makeuper lite mer, för idag kändes det helrätt.



Ansikte:
Face serum - Make up Store
Extra Virgin Minerals Cream Compact Foundation SPF 15 - The Body Shop
Micronized Compakt Transcludent Powder - Make up Store
Blush Coral Lace - Make up Store
Blush Power - Make up Store
One Hot Minute - Benefit





Ögon:
Primer Potion Eden - Urban Dacay
Nougat, Nubeck och Cappucino ur Au Natural-paletten - Sleek Makeup
Bow och Boxed ur Oh So Special-paletten - Sleek makeup
Studio eyeliner - Oriflame
Microshadow Ghetto - Make up Store (till bryn)
Eyepen Vanilla - Make up Store
Lash Power Mascara - Clinique


Bow högst upp till vänster och Boxed tredje från höger på undre raden användes ur Oh So Special-paletten


De tre skuggorna högst upp till vänster användes ur Au Natural-palette

På läpparna:
Lipstick Yarn - Make up Store
Potgloss Future - Make up Store

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0