Depotta

Ikväll har jag äntligen tagit mig i kragen och depottat mina MAC-skuggor som skulle petas ner i min MACpalett.

Efter att ha depottat en del bökiga Make up Store-skuggor så såg jag inte fram emot att depotta fler. Men hjälp vad underbara MAC-skuggor är att depotta. Det går ju sjukt smidigt.

Jag använde mig av min plattång, lite bakplåtspapper, typ en stor nål (som brukar sitta i blomsterarrangemang och så)

Sedan skulle jag ju haft mina självhäftande magnetark, men de är nog kvar i huset för i lägenheten verkar de inte finnas så jag får sätta fast magneterna i efterhand, nu sitter det lite bakplåtspapper på baksidan för att limmet inte ska kladda av sig överallt.


Lite tomma askar och skuggor som ligger och svalnar lite på bakplåtspapper och Trax som just plockats bort ifrån plattången.
Att depotta en skugga tog knappt någon tid alls. Först pillar man ut själva delen som skuggan ligger i med något litet (jag använde nålen ni ser på bilden) det tar kanske 10 sekunder.
Sedan la jag lite bakplåtspapper och skuggan på plattången. Med min tågn behövde de ligga mellan 2-2½ minut. Sedan plockade man bort dem, vände de och petade lite i mitten så att skuggan lossnade lite i limmet och sedan var det bara att pilla ut skuggan. Toklätt, så den delen kanske tog 30 sekunder.

Nu vill jag ju ha massa fler MAC-skuggor att depotta.



Paletten är nu full, dock väldigt oorganiserad eftersom det bara är en blandning av färger. Men i framtiden blir det fler paletter och då blir det lite ordning i färgerna.


Kommentarer
Postat av: Lisa A

Tack så mycket!

Kul idé med värme - jag har suttit med avbitare och brutit upp förpackningarna... (mus) haha!

2011-11-11 @ 18:51:35
URL: http://841023.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0