Torrboll

Imorse vaknade jag en timma för sent och dessutom torr som en öken.
Ansiktet kändes så fuktansvärt uttorkat och speciellt läpparna och området runtikring.
Det kändes som att jag inte smörjt in mig på bra många dagar fastän jag varit otroligt nogrann på senaste tiden.
det blev ett tjockt lager ansiktskräm och ett ännu tjockare lager läppsyl. Antagligen är det söndagens timmar i ett rått ridhus som orsakat det här, frisk luft som ska vara så bra och ändå blir det bara knas under halva året när man är utomhus.

Nu när jag kommit hem från dagens bravader känns hyn fortfarande torr och läpparna har inte heller återhämtat sig.
Mitt älskade Carmex som annars brukar lösa de här problemen på nolltid är spårlöst borta i min bil. Det är andra gången något läppgunk försvinner i min bil, förra gången var det Läppstiftet Stage som försvann spårlöst i ett svart hål och återfanns några veckor senare i helt skick. I går tappade jag Carmex under körningen och har inte hittat det ännu.

Lip Spa Therapy är betydligt lättare i sin formula och biter inte riktigt på så här grova problem, så den räcker inte riktigt till just nu. Jag får nog ta en djupdykning i Läpplådan och se om jag kan hitta något rejält att smörja med, för läpparna behöver verkligen en rejäl återuppfuktning nu.


Älskade Carmex, kom fram ur gömman i bilen, jag behöver dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0