Nytt hårtjafs

Att jag är en sminknörd är det få som missat, men att jag inte alls tycker det är kul med hår kanske några har missat?
Jag avskyr att hålla på med hår, mitt hår är oftast i en tofs för att jag helt enkelt inte riktigt bryr mig.
Att jag sedan haft mycket problem med framförallt kliande hårbotten senaste fem åren kan ha bidragit. Under en tid bytte jag schampo ständigt för att hitta en som fungerar till mitt hår och som min hårbotten tål. Till slut hittade jag en match i Joico K-pac och sedan har jag använt det i flera år.
Min hårbotten har mått helt okej, men jag tycker att med åren så har det nog trappats upp en aning. Så jag tänkte försöka ge mig ut i djungeln och prova något nytt att varva med.

Sagt och gjort, jag testade en provförpackning av The Body Shops Rainforest shampo och balsam för ett tag sedan och kände att jag hade renare hår och gladare hårbotten är på länge.
Igår satt jag och fikade med en vän och gick igenom min plånbok och hittade en kupong med ta tre betala för två på The Body shop och insåg att det var dags för nytt shampo och balsam.



Inga silikoner, inga parabener och inga färgämnen.
Kanske är det den kombinationen som mitt hår gillar?




Egentligen vet jag inte varför jag köpte en stor flaska balsam, jag använder endast balsam varannan till var tredje tvätt. Dock skillade det knappt 30 kronor på 200 och 400ml flaskorna så kände att man fick dubbla mängden mot en bråkdel av priset.

Nu hoppas jag att mitt hår kommer fortsätta att må bra och att jag slipper en kliande hårbotten ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0