Röda läppisar

Det där med rött läppstift är så tidlöst och klassiskt att nästan alla har just ett rött läppstift. Jag har länge tyckte mina läppar ser galna ut i röttläppstift för att de är så små och sneda att dte framhävs med den starka färgen.
I höstas hade jag rött läppstift för första gången bland folk hemma, sedan strax innan jul så gick jag ut på stan med röda läppar, nu är det som vardagsstift för mig till rätt sminkning - det är ju så sjukt snyggt.

Det gör ju att mina få röda stift växt en aning så tänkte visa swatches på de få röda stiften jag har. För det finns ju så mång olika nyanser och formulas - allt till varje tillfälle.



Från vänster:

Sleek Makeup Pout Paints - LAVA
Ett läppstift i flytande form, med tydlig dragning åt orange. Bra pigmentering och sitter bra. Dock inte dne bästa nyansen mot min hy.

Oriflame Lipstick - GOLDEN RED
Ett skimmrande stift som verkligen är en nybörjarröd. Mörk mörk rosa så att den ser röd ut. Väldigt fin och lättburen. Mjuk och skön på läpparna.

ELF Lipstick - POSH
Ser klassisk röd ut i hylsan, men ger inte riktigt samma färg. Blir röd men samma som Golden Red, den är nog egentligen mörk mörk rosa. Väldigt torr i konsistensen.

Estée Lauder Lipstick - EXOTIC ORCHID
Även här en mildare röd, dock är den sjukt pigmenterad och på mina läppar blir den röd. Glider på otroligt mjukt och har bra hållbarhet. Det stiftet jag första gången bar offentligt :p

Make up Store Lipstick - POUT
Det här stiftet är verkligen rött. En stark röd med cerise underton. Sitter bra och när det efter många timmar försvunnit har du en cerise ton över hela läppen kvar. Mjukt skönt och rejält piggmenterat.

Make up Store Lipstick - CHINA RED
En av MUS's klassiker. färgen beskrivs rätt och slätt Rött. Är nog mitt rödaste stift. Basic som passar till de flesta tillfällen. Glider på skönt på läpparna och sitter där.

Oriflame Lipstick - CABARET RED
Tror det här var mitt första röda läppstift. Klassiskt röd, inte superbra pigmentering så det blir inte riktigt lika rött som det ser ut. Ganska torrt i konsistensen också så ingen favorit.




Kommentarer
Postat av: sara





Sleek Makeup Pout Paints såg riktigt härlig ut!

2012-03-28 @ 14:09:52
URL: http://eyedust.blogg.se/
Postat av: Lenore

Jag ska också sammanställa mina läppstift nån dag, fick förfrågan men vet inte hur jag ska lägga upp det! Vad tror du är bäst? Efter märke eller efter färg?

2012-04-05 @ 20:25:38
URL: http://lenoresmakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0