Paletterna

Jag tänkte vi skulle kika lite närmre på mina paletter. Är så sjukt skönt att äntligen fått ordning på dem något sånär. Nu är det mycket enklare att hitta det man ska, utan att behöva gå igenom 20-30 små brukar i en låda.
 
6 paletter tänkte jag visa upp, alltså mina ihopkomponerade paletter med skuggor ifrån MAC och Make up Store. Jag har fetmarkerat de namnen på skuggor som ligger mig lite extra varmt om hjärtat.
 
Vi börjar med min absoluta favoritpalett just nu. Den lilla MAC-paletten med naturliga skuggor, som man kan göra i princip allt med känns det som.
 
Översta raden: Shroom, Jaunty, Tempting, Romp, Goldmine, Brun, Mystery
 
Andra raden: Nylon, All that Glitters, Woodwinked, Mulch, Amber Lights, Typographic
 
Tredje raden: Vanilla, Ricepaper, Patina, Twinks, Bronze, Smut, Carbon
 
Fjärde raden: Naked Lunch, Omega, Satin Taupe, Antiqued, Embark, Black Tied
 
Sen tar vi nästa naturliga palett. Den med skuggor ifrån Make up Store.
 
Översta raden: Satin, Dry Lake, Enamour, Ghetto, Choko 'dor
 
Andra raden: Sibiria, Velvet, Old Gold, Xocoatl, Cupcake
 
Tredje raden: Touch, Monty, Glam Peach, Cockie, Cupol
 
Vi hoppar över till färger och kollar in en liten MAC-palett
 
Översta raden: Expensive Pink, Hepcat, Satellite Dreams, Star Violet, Mythology
 
Andra raden: Coppering, Plum Dressing, Trax, Stars 'n Ropckets, Honey Lust
 
Tredje raden: Cranberry, Sketch, Beauty Marked
 
Nästa är en stor palett med skuggor från Make up Store. Den går från matta ljusa skuggor, till rosa, lila och blå
 
 
Översta raden: White, Cashmere, Nox, Flamenco, Ashes
 
Andra raden: Saga, Pink Metal, Backstage, Rec
 
Tredje raden: Masai, Boheme, Folklore, Diva, Tuch
 
Den lilla paletten med skuggor åt grönt och turkost från MAC
 
Översta raden: Juxt, Feeling Fresh, Steamy
 
Andra raden: Sumptuous Olive, Greensmoke
 
Tredje raden: Humid, Club
 
En orange, grön, turkos palett från Make up Store
 
Översta raden: Starfish, Her Majesty, Pascal (som jag tappade i backen), Regent, Pistachio Biscotti
 
Andra raden: Lingerie, Cultural, Khaki Gold, Spruce
 
Tredje raden: Dora, Sunrise, Eclipse, Tribecca, A Girls best friend
 
 
Och sista paletten är min MACpalett med Make up Stores Cybershadows. De är inte så många och då inte heller färgsorterade
 
Översta raden: Ra, Lime, Babydoll, Crow
 
Andra raden: Rising Sun, Paradise, Bordeaux
 
Tredje raden: Bloom
 
 

Kommentarer
Postat av: Blowfish

Kul att se en översikt såhär, jag blir så sugen på att depotta jag med. Och får dessutom stora ha begär på flera av skuggorna!

Svar: Jag är helnöjd, så mycket enklare att få koll på vad man har och tycker paletterna inspirerar en mycket mer än 50 askar i en låda :p
Kakan

2012-11-22 @ 21:15:51
URL: http://makeupbyblowfish.blogspot.com
Postat av: heddis

vad är det för paletter som du har make up store skuggor i och vart har du köpt dom? :)

Svar: De kommer från Färg, jag köpte mina på Makeupfabriken.se
Kakan

2012-11-29 @ 20:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0