Jinx

Hej hej på er !
 
Jag har en extra ledig dag den här veckan och den tillbringar jag hemma i lägenheten, städar,  tvättar, bakar tårtbeställning. Inget spännande med andra ord.
 
Jag tänkte visa er en riktigt dålig bild på ett riktigt fint lack. Jinx från OPI:s Bondkollektion.
Ett superfint lack i deras Liquid Sand formula.
Själva formulan på lacket är bra, jag använde två tunnare lager som täckte bra. Själva Liquid Sand effektekn är tydlig, på bilden har jag ett lager överlack för jag störde mig på känslan att fastna i allt från tröjor till handdukar osv. Men effekten syns ändå. På bilen har jag haft lacket i tre dagar så en hel del skav är det tyvärr.
Utan överlack kan jag tänka mig att det chippar riktigt snabbt.
 
Färgen är dock otrolig, den glittrar och skimmrar tokfint i soljus i en blandning av guld och korall. Så troligt fint. Så att hållbarheten är sådär uppvägs verkligen av att det är tokfint och lättlackat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0