Recension

Även om de flesta produkterna i Glossybox är små så tar det sin tid att använda upp dem. Den här produkten fick jag i min septemberbox och nu är den slut.
 
Goldwell Dualsenses Color Extra Rich 60sec Treatment orginalprodukt 183:- 200 ml (50 ml tub)
 
Mina tidigare erfarenheter av Goldwell är inte goda så mina förväntningar var i botten. Kanske egentligen de bästa då i princip allt blir possitivt, fast man letar ju även fel som man egentligen kanske inte bryr sig om. Jaja nu ska jag inte dividera mera om det.
 
Min första tanke var "Oj" i duschen när jag tryckte ut en rosa klutt i handflatan, jag kan inte tänka mig att färgen är naturlig och för min del så känns det lite skitsamma färgmässigt.
Doften är svag och härlig. Jag trivs bra med doften även om den inte hänger kvar något vidare i håret.
 
Inpackningen känns lätt att applicera och fördela i håret även om jag får använda en del till mitt hår, den här tuben har räckt till tre användningar och då har jag mellanlångt men tjockt hår. Den är även lätt att skölja ur vilket är viktigt för mig. Jag verkligen avskyr produkter man knappt får bort ur håret.
 
Resultatet känns lätt och fräsht efteråt. Jag kan väl inte säga att det är återupplivat som den utlovar, men det får rejält med glans och känns lätt och friskt.
Den känns som utlovat skonsam mot håret huruvida den är näringsrik kan jag dock inte svara på.
 
 
 
Så en liten sammanfattning.
 
Jag gillar inpackningen som helhet.
 Den doftar svagt och fräsht, lätt att fördela och skölja ur. Får håret att se lätt och fräsht ut. Jag gillar skarpt att den inte ska verka så länge, jag orkar inte med några längre inpackningar, utan gillar snabba lösningar till vardagen.
 Jag vet dock inte om det är någon mirakelprodukt, känns lite odryg för det priset och det finns betydligt bättre inpackningar till billigare peng.
 
Som betyg får den en 3:a (av 5) Klart godkänd!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0