FOTD

Idag tänkte jag chocka er rejält. Jag har sovmorgon och har lite extra tid innan jag ska åka till skolan så jag drog till med att ta kort på sminket. Riktigt otippat och det var så länge sedan att jag knappt minns hur man tar kort på sig själv, egobilder har aldrig varit min grej liksom.
Dessutom var det ju det här med ljuset. Jag testade att foita vid sminkbordet och då är det både dagsljus och ljuset från mina sminklampor, det tar väl ett tag innan jag lär mig vart de bästa fotoställena är i huset. Dock har vi gott om fönster där solen ligger på så det är ljust och härligt :)
Så här ser jag i alla fall ut idag, sommarbrännan börjar försvinna och huden börjar övergå mot sämre igen, så förra veckan åkte foundationen fram igen. Trist.
 
 
Jag har använt:
 
Bas:
Make Up Store Cover all Blue
Dior Forever fondation 020
Rimmel Stay Matte Pressed Powder Transparant
Sleek Makeup Face Form Light
Make Up Store Blush Coral Lace
The Body Shop Honey Bronze Bronzing Powder
 
Ögon:
Make up Store Hightechlighter Saturn
Make Up Store MS Satin
Make Up Store MS Enamour
Make Up Store MS Dry Lake
Make Up Store MS Velvet
Make Up Store MS Cupcake
MAC Eyeshadow Vanilla
MAC Eyeshadow Mystery (till bryn)
Make Up Store Eyepencil Vanilla
Lancome Hypnose Mascara
Makeupcosmetics Smimmery Black + Make Up Store Mixing Liquid som eyeliner
 
Läppar:
H&M Lipstick Pink
H&M Lipgloss Dark Pink
 
Dags att ta och packa ihop allt och åka mot skolan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0