Matta ögon och röda läppar

Jag tänkte visa upp ännu en sminkning. Jag har fått lite dille på att bara använda en ögonskugga på locket och skippa eyelinern. Jag känner mig ganska naken utan eyeliner men trivs ändå ganska bra i den här typen av matta ögonsminkningar och sedan rejält med highlight vid ögonbrynet och i resten av ansiktet också. Röda läppar blev det med hjälp av en tuchpenna som jag köpte i London som hamnat lite i skymundan sedan dess. Gillar typen tuchpennor då de är otroligt lätta att måla precisa kanter med.
 
 
Bas:
Bourjois Healthy Mix Serum Gel Foundation
Rimmel Stay Matte Powder
Sleek Face Form Kit
So Susan Water-based Pure Luminizer
NYX Blush Pinched
 
Ögon:
MAC Eyeshadow Mystery och Omega till bryn
Urban Decay Primer Potion
Make Up Store Microshadow Sophisticated
MAC Eyeshadow Vanilla
MAC Eyeshadow Nylon
Elizabeth Mott It's So Big Volumizing Mascara
Make Up Store Eyepencil Vanilla
 
Läppar:
NYC Smooch Proof LipStain 16H - 503 Unstoppable Red
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0