Recension

Jag tror det var tidigt i somras jag testade den här scruben första gången, och sedan dess har den stått i duschen och blivit använd titt som tätt så jag tänkte att det vore på sin plats med ett litet omdöme.
 
 
Frutto Natural Exfoliating Body Scrub Aloe Vera Lemongrass (39:- / 200 ml )
 
En parabenfri scrub som ska ta bort döda hudceller och lämna huden len och återfuktad.
Nu vet inte jag om det brukar innehålla parabener i scruber, eller vad som de tillsatt istället, så den biten tänker jag inte gå in på.
 
 
 
Scruben är ganska lätt och krämig, inte rinnande, men klart följsam. Själva scrubkornen är åt de lite rivigare hållet, men ändå ganska snälla mot huden.
Jag upplever det lätt att fördela den, men att det går åt en hel del för att det ska räcka till hela kroppen.
Doften är mild och väldigt frisk.
 
Resultatet efter en del scrubbande är att huden blir mjuk, jag vill nog inte säga att den är speciellt återfuktad, men heller inte uttorkad.
 
Jag upplever den som en helt okej scrub, och kan tänka mig att köpa den igen. Inte för att den är fantastisk, utan för att jag gillade doften och känslan av den. Rivet var skönt och efteråt kändes huden len och härlig. Den ligger ju i budgetklassen så jag hade inga enorma förväningat på den, så har man inte det så är den helt okej.

Så mitt betyg är 3/5
Helt ok, men inte mer än så.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0