Topp 10 2013 - Ögonskuggspaletter

Paletter är ju så smidigt, att i en liten ask ha allt man behöver och lite till för en snygg matchad ögonsminkning. Jag har massor av ögonskuggspaletter och använder de dagligen. Min absoluta favorit är min egenkomponerade palett ifrån MAC, där jag har i massa naturliga skuggor från den ljusaste highlight till den mörkaste svarta, men det här inlägget ska handla om mina favoriter bland paletterna som är färdiga, alltså inte de som du komponerar ihop själva.
 
 
 
Så här kommer mina tio favoriter, utan inbördes ordning.
 
 
Idun Minerals Eyeshadow Palette Brunkulla
 
 En palett med fyra välpigmenterade och lättjobbade skuggor. Den här paletten rekomenderar jag till allt och alla och den åker ofta ner i packningen om jag vill ha med en perfekt palett till vardags som jag kan lita på.
 
 
 Urban Decay Naked
 
Vilken lista hade det här blivit utan en Nakedpalett? Nu har det kommit fler paletter, men känner att den här täcker upp bra. Om jag ska gnälla på något så är det att det saknas en riktigt ljus highlight, annars är det tolv välpigmenterade skuggor, matta, glittriga men majoriteten är skimmriga. Lättjobbade är de och otroligt användbara nyanser i både varma och kalla toner.
 
 
Sleek Makeup i Divine Original

En palett med tolv krämiga skuggor. Väldigt blandade nyanser och därför en palett som täcker upp många användningsområden. Den lila är en av mina absoluta favoriter bland lila skuggor.
 
 
MAC Eyeshadow Bare My Soul
 

En härlig palett med användbara skuggor. De två bruna är jättefina och den guldiga en perfekt match, sen har vi den mörka snyggingen. En grönare nyans av MAC:s hypade skugga Club.
 
 
Smokey Eye Palett (Från kosmetikan.se )
 
En palett som är otroligt användbar, de flesta nyanser du behöver för en sotning och lite inslag av lila och rosa toner. Otroligt prisvärd, kostade strax över 200:- när jag köpte den. Skuggorna går även att lyfta ur och byta ut.
 
 
Sleek Makeup i Divine Bad Girl

Ännu en palett från Sleek, den perfekta sotningspaletten kanske. Krämiga skuggor i skimrande nyanser. Jag gillar att det finns två highlights och sedan många olika mörka skuggor i både grått, svart, grönt, blått och lila. Det gör paletten väldigt varierbar.
 
 
Urban Decay Show Pony Eyeshadow Palette
 
Den här paletten köpte jag i Spanien för ett par år sedan, jag valde bort Nakedpaletten för den här, något jag ångrade när jag sedan försökte få tag i Nakedpaletten strax därefter. Annars är det en härlig palett. Den ljusa skuggan fäller en del glitter, men de andra är otroligt härliga. Nyansen på den lysande blå är kanonfin, den lila är lite duokrom och den gröna är en otroligt fin skogsgrön med guldinslag. Smog och Toasted är ju klassiker. En rolig sak är att jag fick googla vad paletten hette för det står ingenstans på den
 
 
Wet 'n Wild Knock On Wood

En liten härlig palett men tre rikitgt bra skuggor. Jag gillar de rödlila inslagen i skuggorna och att de är otroligt lätta att använda och få bra.
 
 
Sleek Makeup i Divine Vintage Romance

Ännu en Sleekpalett. Den här är en av mina senaste och en riktig pärla. Lättjobbade skimmrande skuggor i nyanser som får mina ögon att poppa. Jag gillar de här rosa nyanserna med rödlila i, de blir så fina på.
 
 
Contour & Blush palette ( från kosmetikan.se )
 
Det här är ju egentligen inte en ögonskuggspalett, men var tvungen att ta med den då det är otroligt användbar till det med. De där dagarna man vill se osminkad ut är de ljusa nyanserna jättefina att svepa över ögonen. De brunare nyanserna är jöttefina och om man bortser från min Acidpalett från Sleek är det här min mest rosa skugga. Gillar även de röda nyanserna, som annars är svåra att hitta skuggor i.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0