Topp 10 2013 - Rouge

Rouge är något som blivit ett beroende, det gör så mycket för ansiktet och jag går inte utanför dörren utan rouge. Här har jag samlat mina tio favoriter från 2013
 
Så här har ni mina tio favoriter och som tidigare utan inbördes ordning
 
 
 
 
 
MAC Powder Blush Mighty Aphrodite
 
Det här är nog en topp tio ever för mig. Ett rouge jag gärna sveper på när jag inte vet vad jag vill ha. Den skimmrande delen är helt fantastisk och den mer matta rosa ger en härlig färg till mina kinder. Att jag dessutom fick tag i ett till exemplar gör mig otroligt glad då jag bävat inför dagen då denna skönhet tar slut.
 
 
Make Up Store Blush Power

Jag vet inte vilken i raden denna är, min tredjhe minst i alla fall. Jag använder den här nästan dagligen, främst till shading men även de dagar då jag inte vill ha någon speciell färg på kinderna.
 
 
Beauty UK Cosmetics Baked Blusher Box Rose Rouge

Här snackar vi ett impulsköp, tyckte de bakade rougerna såg fina ut och när det var ta tre betala för två plockade jag på mig tre. Denna rödskimrande guldklimp har snabbt blivit en favorit, jättefin på sommaren men jag nästan längtade till vinterblekheten för jag ville se vilka under den skulle göra på mina vinterbleka kinder.
 
 
Make Up Store Wonder Blush Goddess

En gammal klassiker. Ljus rosa med finmalt skimmer. Helt fantastisk på kinderna.
 
 
Too Faced Pinch My Petals Blush

Den här trodde jag inte skulle vara så flitigt använd som den är. Ser inte mycket ut för världen men är ett fantastiskt vardagsrouge som ger mina kinder den där perfekta nyansen.
 
 
The Body Shop Autumn Leaves Compact SPecial Edition Berry

Det här rouget blev rejält hypat när de kom och än idag tycker jag det är lika fantastiskt. Ger perfekt glow till kinderna och är toksnygg som ögonskugga också.
 
 
Make Up Store Blush Seashell
 
En matt skugga som ger de där perfekta kinderna som ser helt naturliga ut.
 
 
 
MAC Blush Ombre Vintage Grape

Att rouger är otroligt vackert är nästan nog, men även om färgen kan se avskräckande ut så är det väldigt fint på. Det ger ett lite mörkare och murrigare intryck och jag älskar att använda den på hösten och vintern.
 
Make Up Store Wonder Blush Kairo
 
Jag inser att jag är lite svag för rödtonade rouger, och här har vi en som ger perfekt rödglödande kinder.
 
 
 
The Body Shop Blush Tro Cool Dusk
 
En trio som är väldigt fint skimrande. Den rosa och den rödtonade är fina att använda själva, men att blanda ihop allesammans blir väldigt fint.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Michan- Beauty by M

Massa finingar där! Jag tror inte att jag har ens 10 rouge totalt ;) Hittar en favorit och håller mig till den, men nu har fler och fler hittat sig in i min samling faktiskt. Men älskar det knallrosa Fuchsia Fusion från ELF. Så galet fint! :)

Svar: Jag hade bara ett par förr, men sen fick jag upp ögonen för hur fantastiska de är och hur roligt det är att variera sig :) Tror inte jag har några rouger kvar från ELF så får kanske kolla igenom deras utbud igen.
Kakan

2014-01-11 @ 11:45:30
URL: http://beautybym.se
Postat av: Wysteriia

Åh så många som så så fina ut! Gillar verkligen det första du visade upp! :)

2014-01-14 @ 19:57:42
URL: http://Wysteriiasblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0