Dag 9. Brukar du använda primer? Favoriten?

Primer var en sån där produkt som jag tyckte var överflödig, tills jag provade. En primer gör verkligen skillnad för ett långvarigt resultat.
Jag använder inte primer dagligen, men brukar alltid ha det om jag vill ha en långvarig makeup, som till fester och liknande. I min jobbmake är inte primer prio ett om man säger så.

Min första primer jag provade var Smashbox Photo Finish med solskyddsfaktor 15. Den är en gammal favorit som fortfarande står sig. Den glider på lätt, lämnar huden jämn och mjuk och gör basen hållbar. Det enda jag inte gillar med den är priset, som jag tycker är lite väl i det högsta laget (440:-).

En ny favorit är Make up Stores Skin Serum (365:-). En kanske inte riktigt lika mjuk och len primer, men den lämnar huden otroligt jämn och len och basen sitter som berget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0