Dag 16. Brukar du använda ögonskuggsprimer? Isåfall, vilken är din favorit?


Det här svaret är enkelt. Jag använder alltid ögonskuggsprimer när jag använder ögonskugga. Det är en rutin som går utav bara farten.

Jag har ett helt gäng med olika primers som jag använder flitigt men jag har dock två som är mina favoriter.



Urban Decay Primer Potion - Den primern har ni nog hört talats om förut, en otroligt populär primer som är kanonbra.
Förpackningen har fått en del kritik och nu säljs den i en tub istället. Betydligt bättre och ma slipper få massor av produkt kvar i flaskan för att man inte kommer åt den med applikatorn.



Make Up Store Hightechlighter är min andra favorit. En klistrig kräm som man lägger i en tunnt lager över ögonlocken. Ger en jättefin intensitet till skuggorna och är perfekt på lösskuggor och skuggor som inte riktigt kommer till sin rätt på andra primers. Finns i många olika nyanser beroende på vad man vill ta fram i skuggorna. Jag har tre som jag tycker täcker upp bra den guldfärgade Saturn på bilden, kalla silvriga Platina och svarta Space.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0