Dag 24. Vilka produkter finns alltid med i din sminkväska?

Jag har inte dagligen med mig en sminkväska i handväskan eller så. Däremot har jag alltid några saker med mig i väskan. Letar man igenom min handväska hittar man alltid kanske lite för många läppstift och läppglans och ett par läppbalsam. I övrigt har jag med mig mitt favoritpuder ifrån Givenchy.

Om jag däremot ska åka iväg ett par dagar eller längre så fylls sminkväskan och packas ner.

Min sminkrengöring ifrån Loréal, en ögonkräm och den dagkräm packas ner.

De basprodukter som packas ner är en foundation, beroende på fpundation packas eventuellt ett puder ner, ett par rouge, en shadingprodukt, ögonbrynsskugga och mascara packas snabbt ner.

Jag vill även ha med mig en ögonskuggsprimer, några ögonskuggor så oftast packas det ner en palett och några lösa favoriter. En eyeliner och tre ögonpennor (En ljusgul, en brun och en svart)

Några olika läppstift för olika tillfällen och några glans packas ner och sist men ack så viktigt ett gäng sminkborstar och penslar.


Så här såg det ut när jag åkte till en kompis för att göra lite olika sminkningar. Alltså inte så jag packar för en helg i London eller liknande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0