Glossybox september

Jag tog mig äntligen i kragen och gjorde en beställning på Glossybox i början av månaden och igår landade den i min brevlåda.
 

Min spontana reaktion över den här boxen var lite sisådär. Jag hade för det första fått ett mail där det stod att alla prenumeranter skulle få ett fullsize mineralpuder, i min box låg det inget puder alls. Så även om jag kanske egentligen inte vill ha ett mineralpuder så blev det en besvikelse när de gått ut med att alla ska få ett och sedan ligger det inget i boxen. Jaja, vi tar och kikar närmare på vad som låg i min box då istället.
 
 
 
Beautybird Fly High Active Foot Gel orginalprodukt 79:- 75 ml
En fotgel som luktar starkt av eaculyptus. Ska verka svalkande för varma och svullna fötter. Spontan tanke är att jag använder just sådanna här produkter mer under de varmare sommarmånaderna än nu när höstkylan närmar sig. Har enh hel del liknande krämer, men ska bli spännande att testa en mer lysande blå gel.
 
 
 
Goldwell Dualsenses Color Extra Rich 60sec Treatment orginalprodukt 183:- 200 ml (50 ml tub)
En kur som ska liva upp färgar hår på bara en minut. Ska vara skonsam, näringsrik och ge fin lyster.
Låter ju spännande, har dock riktigt dåliga erfarenheter av Goldwell sedan tidigare så har inga höga förväntningar men blir gärna överraskad.
 
 
 
L'occitane Almond Shower Oil orginalprodukt 190:- 250 ml (35 ml )
En liten flaska duscholja som ska vara skummande och rengörande och lämna huden återfuktad och med en satinliknande mjukhet och lyster.
Doftar riktigt gott av mandel och jag ser fram emot att testa, just duscholjor tycker jag är lite spännande på hösten när huden börjar kräva mer återfuktande produkter för att inte bli snustorr. Synd bara att flaska var pytteliten.
 
 
 
Modelco Lip Duo orginalprodukt stoft 189:- 3,5 g gloss 149:- 5 ml
Ett återfuktande läppstift och ett skimrande läppglans. Kanske inte jättespännande, duohylsan känns onödigt klumpig i mittendelen. Stiftet är lite år det bäriga nudehållet och glansen transparant och glittrig. Roligt dock med en spegel på mittdelen så att man kan ha den i väskan och bättre på under dagen, MEN hur är det tänkt att man ska kunna se i spegeln och måla samtidigt när både stiftet och glossapplikatorn sitter fast i mittdelen? Alltså kan man endast se resultatet, inte själva processen.
 
 
 
Être Belle Collagen & Aloe Vera Hydro Mask orginalprodukt 49:- styck
En återuppbyggande och återfuktande ansiktsmask som ökar hudens elasticitet och ska ge en jämnare hudton, ska verka i 20 min.
Känns spännande att testa och se om den kan utföra något mirakel.
 
Sedan kom det även lite bonussaker. En kylande ögonmask från Glossybox och två kort med koder för att kika på två filmer på Film2Home.se Har inte sett varken Ego eller the Great Gatsby så de ska verkligen utnyttjas.
 
Helheten är väl att det är en helt okej box. Jag är mest nyfiken på duscholjan och ansiktsmasken. Hårkuren är det skräckblandad förtjusning inför. Fotgelen är helt okej, något som kommer att gå åt om inte nu i vinter så till sommaren. Lip duon är väl det som kanske kommer användas minst, lite klumpig och kanske inte mina ultimata färger, men de kanske överraskar när de väl kommer på, vem vet?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Det lustiga är att alla de där produkterna har varit med i tidigare Glossyboxar (förutom duscholjan). Det känns verkligen som en "vi tömmer lagret"-låda. :/ Och mineralpudret var ett skimrigt puder som skiftade i blått/lila. Inget du behöver sörja att du inte fick. Men ändå. De skrev att alla skulle få det. :/

Svar: Hmm jaa de va ju lite märkligt, nu när du säger det så har jag nog sett många av sakerna i tidigare boxar hos andra. Att pudret inte var någon höjdare har jag också förstått, men varför skicka ut mail att de ska finnas om de inte har tillräckligt många? eller tänkt att alla ska få de. Jag kommer iaf maila och fråga hur de tänkte ang pudret, mest bara för att få reda på hur de tänkte.
Kakan

2013-09-28 @ 19:57:20
URL: http://camellissmink.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0