En bortglömd Khaki Gold

Nu är jag nästan på rätt dag med sminket. Egentligen la jag in bilderna på datorn för över en timma sedan, men sedan fastnade jag i ett spel på datorn och då gick klockan väldigt snabbt.
Igår när jag hittade min skugga Regent som jag glömt bort fick jag för mig att den hette Khaki Gold, det gjorde den inte och jag kunde inte hitta någon skugga i min väska som gjorde det heller. Då fick jag för mig att jag kanske läst om den i någon blogg eller så, idag när jag la in lite bilder upptäckte jag bilder på en skugga som jag döpt till Khaki Gold i en mapp, jag hade alltså rätt tanke i bakhuvudet, jag ska äga en sådan skugga. Efter en djupdykning i sminkväskan så hittade jag den och förrutom att jag swatchat den så var den oanvänd, idag blev dte premiäranvändning.





Bas:
Photo Finish Color Correcting - Smashbox
Cover All Mix - MUS
Liquid Foundation - MUS
Stay Matte Powder - Rimmel
Sugarpink och Lust - MUS

Ögon:
Gelliner 24k Gold - Coastal Scents
Khaki Gold, Regent, Touch - MUS
Bronze - MAC
Cakeliner black - MUS
Singelfransar large & medium - Ardell
Fiberwig mascara
False Lash effect . Max factor
Eyepen Vanilla - MUS
Tri Brow Color - MUS

Läppar:
Peppermint lip butter - Marks& Spencer
Lipstick Pretty - MUS
Potgloss Ski - MUS

Det var allt, tycker alltid det känns som man använder sånna enorma mängder när man skriver ner det, när man väl sitter och sminkar sig så går det så snabbt att man inte märker hur många små burkar och dosor man egentligen använder. Hur som helst så skulle jag inte vilja minska mitt sminkutbud, jag älskar att sitta och pilla med burkarna och fundera vad som skulle vara snyggt ihop och planera för vilka skuggor som jag saknar och liknande. Jag tror jag aldrig kan få för många ögonskuggor och läppglans, det är min passion.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0