Khaki och Old Gold

Den här sminkningen skulle ni få se redan igår, men min dator får ibland för sig att inte hitta minneskortet utan att man startar om den så jag var för lat för att starta om datorn.

Skulle in till stan och shoppa lite så blev en enkel vardagssminkning, dessutom har jag nog glömt att säga att jag hade en träff med min frisör förra helgen. Jag är nu åter blond, haha. Har velat länge, länge om jag skulle färga håret mörkare, men till slut åkte det ändå i slingor, så nu är det blont igen, dock lite ljusare än jag tänkt mig så kanske blir en mer mellanblond toning snart, jag får se. I Början fick jag en chock när jag såg min spegelbild men det har lugnat ner sig.





Ansikte:
Photo Finish color correcting - Smashbox
Cover All Mix pennorna - MUS
Liquid foundation - MUS
Stay Matte Powder - Rimmel
Blush Trio Shade Cool Dusk - The Body Shop

Ögon:
Hightechlighter Saturn - MUS
M/S Khaki Gold - MUS i inre ögonvrån
M/S Old Gold - MUS på mitten av ögonlocken och upp över globlinjen, även lite under ögat
Black Tied - MAC i yttre ögonvrån och lite i globen
Glittering Gold - Zara som highlight
Cake eyeliner black - MUS
Fiberwig och False Lash Effect Mascara
Tri Brow color
Eyepen Vanilla - MUS

Läppar:
Lip Balm Mint - Visions Oriflame
Läppenna Gum - MUS
Läppstift Pretty - MUS
Läppglans Rio - MUS

Lite intressant att man ändå använder så pass mycket produkter för en ändå ganska enkel make up, egentligen har jag ju använt mer om man lägger till alla verktygen använder väl 3-4 olika borstar till ansiktet och kanske 5-7 olika till ögonen och en till läpparna. Ja jisses vad man samlar på sig, men det är ju så roligt.

Ska strax visa er vad jag köpte också, tre småsaker blev det i alla fall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0