En specialare

I fredags hoppade min knäskål ur led och det ledde till ambulansfärd och akutenbesök. Helgen tillbringades inte hemma i Örebro så det var först i måndags jag kom hem igen. Mitt smink har inte blivit använt sedan i fredags och allt det som jag brukar använda (bas, borstar, skuggor m.m.) är fortfarande nerpackat. Idag fick jag ett sug att rota och se vad som fanns kvar i lådorna. Hittade bland annat en foundation som en sommar var i samma nyans som min hud, så fick ett sug att testa hur den skulle se ut på mig nu, sagt och gjort.



Som ni ser på min hals är jag inte alls så där brun egentligen, och det var endast halva ansiktet som jag sminkade.

Jag använde:
Lóreal True Match minerals - N6 Honey Glow
Ett tre färgat bronzingpuder köpt i spanien. Den mörkaste delen under kindbenen och mellannyansen i hela ansiktet.
Make up Store Blush Frozen Daiquiri
En guldfärgad pulverskugga ifrån okänt märke över hela ögonlocken och under ögat
Make Up Store Copacabana som eyeliner och under ögat
H&M Eyebrow colour
Mascaran är ifrån Nivea
Läppglanset är ett rött ifrån Make Up Store, står inget namn

Måste säga att jag längtar till sommaren, när jag har mer färg, sådanna här sminkningar i guld och turkost är så mycket finare på brunbränd hy än den bleka som jag har nu. Tror jag ska ta fram en BUS ikväll...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0