Mina favoriter 2010


Då var det dags för mig att göra en sammanfattning med mina favoritprodukter frå 2010. Efter produktnamnet så står det även om det är en ny favorit sedan 2009 eller om det är samma favorit.

Vad betyder då en favoritprodukte för mig? För mig innebär det att jag gillar produkten och resultaten den ger mig och att jag vill köpa produkten igen. Det behöver inte betyda att det är den produkten jag använder mest men helt enkelt den som är strået vassare i mina ögon.

Hudvård Ansikte:
När det gäller hudvård och ansiktsprodukter så har jag väl inte testat så värst många under året. Främsta anledningen är för att jag tycker det är tråkigt att handla dem, samt att det tar så lång tid innan man ser resultat. Rengöring har jag dock testat en hel del av, men ändå finns det ingen som än slår min gamla favorit. Just nu känner jag att jag har en bra rutin, produkterna känns anpassade för min hud, vintern har inte slitit på mitt ansikte och huden har hållit sig fräsh utan att bli torr eller massproducera finna. Känns som rätt ord är balans
Rengöring: Biotherm - Aquasource cleansing gel (Samma) Dock verkar den tyvärr ha utgått ur sortimentet.
Ansiktsvatten: Neutrogena - Visible clear blackhead eliminationg toner (NY)
Peeling: Apoliva - Scrubrondeller (Samma)
Ansiktsmask: Make up Store - Mud Mask (NY)
Remover för ögonmakeup: L'oreal Eye & Lip Make-up Remover Waterproof (samma)
Dagkräm: Aco face young - mattande dagcreme (NY)
Nattkräm: Använder ingen specifik nattkräm
Serum: Använder inget speciellt serum
Ögonkräm: Clinique - All about eyes (Samma)

Hudvård Kropp
Här har vi också en kategori som jag själv inte är jätteduktig på att shoppa ifrån, däremot har jag ett intresse som gör att jag skapligt ofta vinner diverse olika produkter.
Duschkräm: Sephora - Body Wash citron meringue (NY)
Body Lotion: The Body Shop - Sweet Lemon Whip Body Lotion (NY)
Skrubb: The Body Shop Coconut Body Scrub (Samma)
Handkräm: Oriflame Swedish Spa minerals Overnight hand treatment (Samma) Dock har jag slarvat bort tuben så just nu har jag ingen aning om vart den är, klantig som jag är.

Hår:
Jag har ett väldigt friskt hår enligt min frisör, jag har däremot en bråkig hårbotten som blir torr och kliar fruktansvärt mycket om jag använder fel hårprodukter, fel för mig är i princip alla budgetprodukter som man kan köpa i butik. Vilket har lett till att jag testat mig igenom otaliga märken för att hitta rätt.
Schampo Lyx: Joico K-pak (Samma)
Schampo Budget: Head & Sholders Dry Scalp Care (NY)
Balsam Lyx: Joico K-pak (samma)
Balsam Budget: Head & Sholders Dry Scalp Care (NY)
Leave in-produkt: Syoss Shine Boost (Samma)
Styling: Osis Dust it (Samma)

Makeup:
Den här kategorin var intressant, samtliga produkter har hängt med som favoriter under hela året. Även om jag inte är så duktig och använder primer dagligen så är Smashbox min favorit. Min bas skulle inte alls vara densamma utan mina favoriter och i handväskan finns alltid mitt nummer 1 puder ifrån Givenchy.
Ansikte:
Primer: Smashbox Photo Finish Color Correcting (Samma)
Foundation: Make Up Store Matt foundation (Samma)
Concealer: Make Up Store Cover All Mix (Samma)
Fast puder: Givenchy Prisme Again Visage (samma)

Kinder:
Här har vi en omkastning vad gäller favoriter. Jag har gått ifrån endast ett fåtal rouge till en samling på över 30 olika så det är kanske inte så konstigt att det blivit lite ändringar under den här kategorin.
Fast Rouge: Make Up Store Blush Sugar Pink (NY)
Löst Rouge. Make Up Store Wonderblush Kairo (NY)
Highlighter: Make Up Store Blush Lust (NY)
Shading: ELF Blush Coy (NY)

Ögon:
Vilken spännande kategori, många produkter hänger kvar i toppen, men på den enligt mig "tyngsta" posten, Mascara så har vi en ny solklar favorit. 
Mascara: Make up Store - Max Lashes (NY)
Ögonbrynsprodukt: Make Up Store Tri Brow Color (Samma)
Ögonskugga: Det är fruktansvärt svårt att endast välja en skugga, men det blir ELF Mineral Eyeshadow Confident. (NY)
Ögonskugga svart: MAC Carbon (NY)
Ögonskugga Grön: Make up Store Microshadow A girls best friend (Samma)
Ögonskugga Brun: ELF MIneral Eyeshadow Confident (NY)
Ögonskugga lila: Make Up Store Microshadow Flamenco (Samma)
Ögonskugga Blå: Make Up Store Microshadow Ashes (NY)
Ögonskugga rosa: Make Up Store Microshadow Nox (Samma)
Ögonskugga vit/beige: Make up Store Sibiria (NY)
Eyeliner: Förra året var det delad förstaplats här och även i år får det bli så, båda mina favoriter sedan förra året hänger kvar på samma plats i toppen. Make up Store Cake eyeliner black och Oriflame Eyeliner Stylo.
Primer: Som många andra har jag fastnat för Urban Decay Primer Potion (NY)

Läppar:
En rikitgt svår kategori. Jag älskar mina läppstift och den biten av min samling har börjat växa mer och mer. När det gäller läppglans så är jag riktigt svag och det är egentligen bara läppennor som inte lockar så speciellt för mig.
Läppenna: Make Up Store Sauvage (NY)
Läppstift: Make Up Store Pretty (NY)
Läppglans: ELF Minted Lip Gloss Miami (NY)
Läppbalsam: Forever Living Products Aloe Lips (NY)

Där har vi nog den fullständiga listan.
Sminksamlingen har växt oerhört under året, speciellt när det gäller rouge som jag verkligen börjat intressera mig mer för. Samma gäller läppstift som också ökat i antal hos mig rejält.
Jag inser att jag inte hade någon del för nagellack i min lista. Nagellack är något som verkligen växt i intresse hos mig, för länge sedan var jag väldigt intresserad av nagellack men det försvann och sedan har det inte intresserat mig förrän förra året, då intresset åter väcktes. Så lacksamlingen har växt rejält under året.

Jag ser med spänning fram emot hur 2011 kommer se ut i sminkväg, vad som kommer intressera mig och vilka färger och trender som jag kommer fastna för. Jag känner på mig att 2011 kommer att bli ett bra år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0