Sammanfattning - The Body Shop Ultimate Julkalender 2013

Jag tänkte köra en liten sammanfattning av innehållet i min julkalender.
 
Här nedan ligger allt huller om buller (och min katt vill så klart också vara med på ett hörn)
 
 
Innehållet lucka för lucka
Lucka 1 - Honeymania Shower gel (85:-)
Lucka 2 - Aloe Calming Facial Cleanser (miniprodukt 60 ml, 200 ml 140:-)
Lucka 3 - Scrubhandskar (35:-)
Lucka 4 - Absinthe Purifying Hand Gel (55:-)
Lucka 5 - Chocomania Body Butter (Miniprodukt 50 ml, 200 ml 185:-)
Lucka 6 - Peppermint Cooling Foot Lotion (Miniprodukt 60 ml, 250 ml 125:-)
Lucka 7 - Shea Body Butter (Miniprodukt 50 ml, 200 ml 185:-)
Lucka 8 - Moringa Body Mist (125:-)
Lucka 9 - Chocomania Shower Cream (miniprodukt 60 ml, 250 ml 85:-)
Lucka 10 - Camomile Silky Cleansing Oil (210:-)
Lucka 11 - Seaweed Mattifying Day Cream (miniprodukt 15 ml, 50 ml 195:-)
Lucka 12 - 100 % Natural Lip Roll-on Berry (80:-)
Lucka 13 - Moringa Shower Gel (miniprodukt 60 ml, 250 ml 85:-)
Lucka 14 - Vitamin E ansiktsmask och Vitamin C ansiktsscrub (engångsmask 25:-, 100 ml 195:- / 75 ml 275:-)
Lucka 15 - Shea Beautifying Oil (165:- )
Lucka 16 - Sensual massage oil (155:-)
Lucka 17 - Aloe Soothing Night Cream (miniprodukt 15 ml, 50 ml 225:-)
Lucka 18 - Absinthe Purifying Hand Cream (100 ml 130:-)
Lucka 19 - Camomile Sumptuos Cleansing Butter (185:-)
Lucka 20 - Almond Nail & Cuticle Oil (125:-)
Lucka 21 - Coconut Lip Gloss (130:-)
Lucka 22 - Honymania Body Butter (185:-)
Lucka 23 - Super Volym Mascara (175:-)
Lucka 24 - Nutriganics Drops of Youth (30 ml 375:-)
 
Av 24 luckor så var det 9 miniprodukter, resterande fullsize, eller en storlek som säljs normalt i olika torlekar (ex serumet säljs i både 30 ml och 50 ml) Ansiktsmasken/scruben säljs ju både i engångsförpackning och i fullsize, men räknar den som miniprodukt.
 
Början av kalendern imponerade inte märkbart på mig, men den ryckte verkligen upp sig emot slutet.
 
Jag är fortfarande skeptiskt till varför man får tre body butter, tre duschtvålar, samt tre olika rengöringar till ansiktet. Det känns som de kanske hade kunnat plocka ner någon form av kroppsscrub eller något ansiktsvatten. Eller varför inte någon Whip/Milk/Puree Body Lotion istället för tre likadana Body Butter.
Saknar även produkter för håret, Schampo, Balsam, Inpackningar.
 
Jag är positiv mot utbudet av dofter, två ur Shea, två ur Honeymania, två ur chocomania, två ur Absinthe, två ur Moringa, två ur Aloe och två ur Camomille. Jag som inte gillar Chocomania alls kan ge bort de två och glädjas åt alla andra, än att en hel serie kommer i samma doft - gillar man den inte då är det väldigt trist.
Så det känns spritt, men jag gillar det.
 
Tycker det är kul att även skapligt nya produkter fick vara med som Camomille-serien. Ser verkligen fram emot att testa de två produkterna.
 
Sammanfattningsvis är jag ändå nöjd. Jag vet inte om det blir någon för mig nästa år, men tittar jag på året så är bara de 5 produkterna jag är mest nöjd och nyfiken på värda vad kalendern kostade mig så det är ett klart godkänt.
Vilka produkter hade ni varit mest nyfikna på?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0