Måste ha!

Var inne och läste på Bjooti att ett gäng Tweety-produkter fanns att köpa genom en ny kollektion ifrån Aquolina var jag tvungen att direkt gå in på eleven.se och sitta och kika, fundera, kika lite till, klicka lite, klicka igen samtidigt som mitt måste-ha-begär blev större och större.

När jag var yngre och åkte till Spanien, Gran Canaria första gången fanns Tweety överallt. Den resan skapade min Tweety-mani. Tweety gick på den tiden knappt att få tag i alls i Sverige, utan det blev att utöka min Tweety-samling på varje utlandsresa. Under åren har det kommit in en hel del saker i min samling. Nu de senaste åren är dock samlingen under sparlåga, hela charmen försvann när jag blev äldre och att man även kunde gå till Ica och köpa något med Tweety.
Måste bara berätta några av mina knasigare inköp, en vattenkanna i form av Tweetys huvud, en termos, en parfym som stinker apa, pennor som aldrig har fungerat är väl några av de värre sakerna jag samlat på mig som jag kan komma på nu. En gång blev jag även blåst på en marknad i Spanien när jag skulle köpa ett bäddsätt med Tweety, vi prutade och prutade och tills lut gick vi därifrån med en påse, det tråkiga var att lakanen var helt gult och det som skulle vara påslakan var ett stor konstigt format tygstycke med fler Taz än Tweety och helt fel tryckt, jaja prutar man på en marknad får man skylle sig själv, men billigt blev det.

Tillbaka till den nya kollektionen. Mina händer levde sitt eget liv och strax efter att jag gick in på sidan så var en beställning slutförd.

Fem olika produkter ingår i kollektionen, Tweety Body Balm, Tweety Body Milk, Tweety Eau de Toilette, Tweety Shower Gel och sen Tweety Shimmering Body Powder. Det var just den sista Shimmering Powder som jag fastnade för. En söt lite ask med en gul fjädrig puff till. Helt oemotståndlig var den och nu är den på väg hem till mig. Så här ser den ut, bild lånad ifrån eleven.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0