Glitter

Vinter, som ändå är den årstiden vi måste klassa oss i så här ett par dagar innan första advent, är en årstid som jag förknippar med glitter. Massor av glitter. Ni som följer bloggen vet att glitter är en bristvara hos mig, men det är på väg att ändras. För en tid sedan köpte jag två nya glitter ifrån MUS till samlingen som jag upptäckte att jag inte visat er. Det var på tröstshoppingen mellan att jag skrev upp och hade uppkörning, som förövrigt gick vägen utan problem och en stor faktor till varför jag är frånvarande titt som tätt, jag är ute och brummar med min bil.

Tillbaka till ämnet glitter. Jag har läst en hel del som använder vanligt "pyssel-glitter" till sminkningar, länge har jag funderat på det men tycker oftast att glitterkornen är så stora så att de ser ut som skräp, men när jag gick igenom Pandurokatalogen hittade jag ett glitter med en aning mindre korn (0,2) Så här ska det testas hela 15(!) nya glitter har jag. Nyanserna tycker jag är riktigt fina.
Tre olika gröna nyanser, två blåa. En cerise, tre som skiftar mellan rött och rosa, en lila, en svart, en mörkt brun, en brons, en guld och en silver. För det kalaset betalade jag 89 kronor, så även som resultatet inte blir någe vidare så kan jag pyssla julkort och ändå känna att det var ett bra köp :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0