Julkänsla

Jag är en person som verkligen gillar julen. Jag vill ha julkänsla, jag vill ha traditioner, jag vill ha klassiska julbord, jag vill ha inslagna julklappar. Jag har aldrig fastnat för rim, men att slå in paket halva nätterna innan julafton hör till.
Att gå på stan när det snöar och leta julklappar, sätta sig på ett fik och ta en lussebulle och en kopp choklad, allt det där gillar jag.
Jag är emot att bryta traditionerna och ändå har jag firat jul på varma Las Palmas två år, men trots det så var det svenskt julbord som vi åt, med skinka, gröt och hela köret.
Att julpynta innan första advent är jag lite emot, trots det har jag julpyntat lite här i bloggen, kände att det var dags för lite snö här i alla fall.
Själv har jag börjat julstäda här hemma, julen är nog det enda som kan få mig att börja städa utan tvång eller press av andra anledningar.

Egentligen har dte här inlägget inget med smink att göra, men så här tre dagar innan första advent känner jag för att drömma mig bort till en vit jul, utan blask och slask, och med många julklappar som platsar att visas upp här i bloggen. En ny foundationborste står långt upp på min önskelista.

Sedan är det ju det där med smink, hur ska man sminka sig på julafton och nyårsafton?
På Nyårs känns det självklart med silver, blått och svart. Men på julafton?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0