Dagens stressade

När jag ändå är igång slänger jag in dagens något udda sminkning på en ännu mer udda bild.
Jag skulle ha min första utbildningskontroll idag, var tvungen att gå till bussen klockan 09:00 för att hinna i tid.
I går kväll måste jag haft hjärnsläpp för jag ställde klockan fel, ställde den för att hinna med bussen som går en timma senare. Så 08:45 vaknade jag och fullkomligt flög ur sängen.
De översta kläderna i högen med rena kläder slängde jag på mig. (Tur att man tvättar i liknande färger annars hade dte kunnat bli världens mest udda kombination) Ner och borsta tänder, upp igen slänga på sig smink och sedan var klockan redan för mycket så då blev det att springa till bussen.

I vanliga fall sitter jag minst 30 minuter med sminket och oftast mer, låter lotion/primer sjunka in ordentligt, öppnar ögonskuggor och tänker ut en rolig kombination (som ändå nästan alltid slutar med den för stunden mest använda) och så vidare. Idag blev det en helt annan rutin.
Jag slängde på mig concealer och foundation. Rouge direkt på. Puder och Primer hoppade jag helt över.
Kladdade på två olika ögonskuggor som låg överst och sedan ögonbryn, eyeliner och mascara. Sen sprang jag och vid bussen så la jag på läppglanset som är med i väskan (potgloss Ski så klart!)



Matte Foundation - MUS
Cover All Mix - MUS
Blush Lust - MUS
Blush Fresh - MUS

Velvet - MUS
A girls best friend - MUS
Tri Brow Color - MUS
Eyeliner Stylo - Oriflame
False Lash Effect Mascara - Max Factor

Potgloss Ski - MUS

Det var dagens udda sminkning det. Tycker jag hann med många steg ändå och är fruktansvärt glad att jag ändå inte käkar fruskot, då hade det blivit ännu mer stressigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0