Demons & Angels

Nu har jag använt Demons & Angels Foaming Face Wash i lite mer än en månad så då känns en recention på sin plats.



Ja detta var min första mousserengöring.
Mitt första intryck var sådär, med tanke på att den luktade rejält manligt.

Doften vänjer man sig med, men den är inget stor plus om man säger så.
Jag saknar ord just nu, rengöringen är okej. Huden blir ren, den tar bort även hårdare sminkningar utan problem.
Min hud känns ren efteråt, den känns inte torr, men inte heller återfuktad.

Själva mousseformulan har jag varit nyfiken på länge, jag trodde den skulla vara ljuvlig mot huden, men jag är helt anti nu. Moussen glider liksom undan så fort handen möter huden, så den där fluffiga känslan uteblir.
Trots det så försvinner ju sminket, men det känns inte som det. Jag var riktigt chockad att allt försvann då jag inte tyckte att jag hade någon rengöring kvar.

Min helhetsbedömning är okej. Du blir ren, du lir inte torr, även om du måste smörja efteråt men det kan ha med årstiden att göra. Huden känns bra så här efter ne månad, inga stora finnar eller så, utan huden känns i balans, om något torr men det har nog mer att göra med att det blir kallt här i landet.
Plus för en bra förpackning, lätt att dosera.

Minus är doften, jag skulle lätt ta detta för en herrprodukt. Jag känner mig inte helt återfuktad efteråt.

Betyg: 3/5 alltså en helt okej rengöring om du står ut med doften och själva konceptet med mousseformula som jag inte gillade.

Jag kommer använda slut på den, men lär nog sedan återvända till mig gelwash ifrån Biotherm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0