Dagens vanliga

Känns som jag hamnat i en liten vana just nu, enkla vardagliga sminkningar, brunt, grönt och beige är färger som finns i nästan alla mina sminkningar just nu.
Känner inte riktigt för starka färger nu när termometern visar 1,9 grader "varmt" och jag har en snok som rinner och en hals som är full av slem. (Det kallas tydligen förkylning)
Det enda possitiva är att min hy börjar se riktigt fräsh ut, har haft ett par dagar helt utan smink och lagt lite masker, peelat, återfuktat och det har gett resultat. Känns skönt när man faktiskt ser förändring även om jag annars brukar vara lika torr som skalet på en kokosnöt eller liknande.

Har lite små planer för bloggen nu framöver, tänkte ge er en djupdykning i min "läpp-låda" Har samlat på mig en del upptäckte jag i går, det var inte länge sedan det rök en påse med gamla läppisar och igår rök det en till, nu är det en lite mer användbar samling där bästföre datumet ligger framöver i tiden, mindre samling betyder ju att man kan köpa in fler, eller hur ?

Jaja till dagens sminkning var det :)
Tyvärr var det mobilen som fick vara kamera och det var på väg till bussen så blev visst lite suddigt, men ändå.



Jag har använt den ljusa och den lite mer beiga och den gröna ifrån Isadora paletten, sedan är det a girls best firend ifrån MUS som ögonskugga.
Mascara är False Lash effect ifrån Max Factor
Eyeliner är min svarta ifrån Oriflame
Vanilla pen ifrån MUS
Tri Brow color ifrån MUS

Bas är Matte foundation och Vocer All mix ifrån MUS
Puder är Stay Matte ifrån Rimmel

Rouge är Fresh ifrån MUS

På läpparna har jag läppstiften Crown och lipgloss Rio ifrån MUS

Tror det var allt jag använt :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0