Frostigt

Det känns nästan lite som ett mäste att göra en frostig sminkning på vintern. I år blev det inte alls som jag tänkt mig, kanske att jag gör en till och ändrar lite av det som jag tyckte skulle varit annorlunda, men tänkte ändå visa upp resultatet av årets första frostsminkning.


Så här såg det ut till att börja med


Sedan la jag på lite blått skimmer och silver eyeliner


Här är i princip allting sm jag använde.
Ett lager concealer på nödvändiga platser är steg nummer ett. Sedan grundande jag med matt foundation cream som jag blandade med en vit geleyeliner för att få en väldigt ljus bas över hela ögonområdet och runt ikring.
Sedan la jag den vita geleyeliner som bas över ögonlocket, på den tryckte jag på ett lager av Microshadow Satin. Jag lade ett tunt lager av Microshadow Ashes i globlinjen. Ögonbrynen kammades med eyebrow fix och sedan tryckte jag fast vita flake glitter. Ögonfransarna fick ett tjockt lager med primer-delen ifrån mascaran och sedan så fick även de vita flakes, dock endast ute på topparna. Använda eye pen vanilla på slemhinnan och sedan lite satin ovanpå.

Sedan lade jag även på en blåskimrig skugga med en fluffig borste över hela ögonlocket och en silverfärgad eyeliner.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0