Ny förvaring

Jag har länge varit ute efter en ny förvaringslösning för mitt smink. När alla visade hur de förvarade sitt smink blev jag avundsjuk och frsökte fundera vad som vore smidigast för mig. Just nu har jag två boxar på mitt skrivbord med vardagsgrejerna och ögonskuggor. En tredje box med alla läppglans och stift. På golvet mitt i rummet står en kundkorg med olika neccesärer med resten av sminket. I en låda i min byrå så är det blandade lösögonfransar, ansiktsmasker och mer skönhetsgrejer åt rengöringshållet.

Idag åkte jag och några kompisar till Ikea och jag inhandlade mig en alldeles egen Helmer. Ja ni vet den där lilla byrån med 6 lådor som blivit ganska populär när det gäller sminkförvaring. 

Nu står han här brevid mig. 53 minuter tog det att montera ihop honom och då letade jag även efter en skruvmejsel en stund och letade efter den sista fronten till en låda som jag lyckats lägga under en kudde. 

Två plastlådor som hör till Antoniusserien följde med och två andra plastlådor. Antoniuslådorna var precis för stora, men om man bara klipper bort den rundade kanten på på en långsida och en kortsida så passar de perfekt, så ett par till sådana lär jag köpa för att få lite mer ordning i lådorna.

De andra två lådorna tänkte jag ha stå ovanpå med de där sakerna som man verkligen använder varje dag, foundation, mascara, puder, concealer osv.

Jag är jättenöjd med mina inköp, allsoo at gick de på 387:- och det känns inte allt för magstarkt för något som ändå används mer eller mindre dagligen.

Så fort jag fått lite mer ordning så kommer det bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0