Tips

Eftersom min blogg strulat något fruktansvärt de senaste dagarna har jag mer eller mindre gett upp, även idag strulade den men till slut kom jag in och tänkte i alla fall skriva ner ett litet tips.
Jag har några sminkningar ligger som kommer så smånigom.

Alla vet väl att det inte är någon höjdare att stoppa ner fingrar i smink/hudvårdsburkar av olika slag. Jag är ganska lat till och från och speciellt när jag åker bort över en helg. När det gäller min ögonkräm och ansiktskräm så pytsar jag över en liten lagom mängd i en liten burk. Jag har en liten provburk till båda som jag fyller lite grann, sedan är jag "olydig" och använder fingrarna. När jag kommer hem så tvättas burkarna ur noggrant och de är redo för en ny liten resa. Jag använder som sagt en liten provburk så att jag verkligen vet vad som finns i, men vilka små burkar som helst går att använda.

När dte gäller sminkburkar så är det oftast skaftet på borsten som får vara spatel, jag tar upp lagom mängd med skaftet och lägger på handryggen.

Schampo och Balsam häller jag över i små pumpflaskor jag köpt på Åhlens, man får dessutom med små "lås" till pumparna så de inte läcker i väskan. Perfekt att ha med om man har lite känsligt hår eller hårbotten som jag.

Det var kvällen tips ifårn mig. Jag har fått önskemål om ett speciellt inlägg, så det kommer att komma upp ett special-inlägg med "sminkmissar" eller vad man ska kalla det.

Kommentarer
Postat av: Andréa

Sv: Ja visst är den :) Har du många Makeupcosmetics-produkter?

2010-02-10 @ 11:20:15
URL: http://makeupartisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0