Favoriter

Favoriter 2009 - Primer

Photo Finish Color Correcting - Smashbox

Det där med primer trodde jag inte mycket på, jag tänkte väl att det inte gör någon skillnad, sedan läste jag mer och mer och folk verkade ycka att en bra primer gjorde sminket "bättre". Till slut så inhandlades två olika primer ifrån Smashbox.
Jag fick snabbt en favorit. Den hemska gröna sörjan verkade göra skillnad.

Att jag skriver sörjan har och göra med konsistensen, den är liksom väldigt lätt men samtdigt kletig men den försvinner på direkten i huden. Konstigare förklaring får ni nog leta efter men jag vet inte annars hur jag ska förklara den.

Den går snabbt in i huden men man hinner gott och väl fördela den innan. Sedan är det bara att lägga sin vanliga bas och nog tycker jag att primern både gör huden jämnare och ser till att basen sitter lite bättre.

Nu för tiden är det inte ofta jag går utan primer, på somrarna blir det dessutom en primer med inbyggt solskydd, även den ifrån Smashbox.

En bra primer är väl investerade pengar, oftast kostar de, men det är de värt med tanke på att det är en investering för att resterande sminket ska bli så bra som möjligt. Dessutom är i alla fall mina två otroligt dryga, ett normalt pumptryck är mer än nog.

Pumpflaskan som man kan "låsa" är en suverän förpackning som ger många pluspoäng :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0