10 nyanser av brunt

När jag hade swatchat mina skuggor ifrån Urban Decay paletten så tyckte jag allt Smog var väldigt lik en annan brun skugga jag hade så jag tog fram de bruna som jag använder flitigast och gjorde helt enkelt en jämförelse, tänkte att ni kanske också ville se hur resultatet blev så här kommer det


Skuggorna ligger på en bas av Artdeco Eyeshadow Base

Högst upp från vänster: Smog (UD), Toasted (UD) Sedan är det två bruna ur paletten ifrån Wynie jag köpte i Spanien.
Mitten ifrån vänster: Bronze (MAC), Old Gold (MUS), Confident (E.L.F), Xocoatl (MUS)
Nederst ifrån vänster: Cockie (MUS), Choco d'or (MUS)

Jag hade räknat med att Smog och Bronze skulle vara väldigt lika, men jag kunde glatt konstatera att jag faktiskt inte har några dubletter, de har olika egenskaper och drar åt olika nyanser och med olika finish så jag blev riktigt glad när jag insåg att ingen av de fyra nya skuggorna på översta raden hade en tvilling här hemma.
Jag har visserligen några fler bruna skuggor men tror inte att de är i nyanserna ovan.

De som ändå var mest lika var Smog och Old Gold, men Smog är mer metallisk än var Old Gold är som består av lite mer skimmer än vad som syns på bilden.

Hoppas att ni tyckte den här lilla jämförelsen var lika rolig som jag tyckte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0